Doblet i clàssica

'Els Castellers de Sant Cugat segueixen mantenint l'idil·li amb aquesta plaça, atès que hi van descarregar la clàssica de 8 (4 de 8, 3 de 8 i 2 de 7) per segon cop aquesta temporada'

De tant en tant i no gaire sovint coincideixen dues actuacions en el mateix cap de setmana en el calendari dels Castellers de Sant Cugat, allò que s'anomena doblet. Aquest fet va passar l'últim cap de setmana de setembre, quan els Gausacs van actuar dissabte a Sitges i diumenge a Santpedor.

L'actuació grossa va ser la primera. Els de la camisa verd Collserola guardaven bons records de la plaça del Cap de la Vila de la capital del Garraf, on a les dues últimes actuacions (2009 i 2011) van descarregar el 3 de 7 per sota. Catorze anys han passat des d'aleshores i el caliu de la plaça s'ha mantingut: plena de gom a gom de principi a fi, malgrat les quasi tres hores de durada d'una diada amb quatre colles.

Els Castellers de Sant Cugat segueixen mantenint l'idil·li amb aquesta plaça, atès que hi van descarregar la clàssica de 8 (4 de 8, 3 de 8 i 2 de 7) per segon cop aquesta temporada. Tres castells ferms, amb una mica de nervi en algun d'ells, però descarregats amb solvència.

Cal notar que aquesta és la sisena clàssica de 8 dels Gausacs després de la pandèmia (3 el 2023, 1 el 2024 i 2 el 2025), la qual marca el seu límit superior aquests anys, exceptuant l'actuació del Concurs del 2024. Per posar-ho en context, només el 2019 els de la camisa verd Collserola van descarregar-la fins a 5 cops.

Per tancar el doblet, els Castellers de Sant Cugat van descarregar uns meritoris 5 de 7, 3 de 7 i 4 de 7 el diumenge a Santpedor, en una actuació en què una aturada d'una hora va fer modificar lleugerament els castells previstos.

Gausacs, amunt!

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem