El retargeting de les nostres vides

El retargeting, també anomenat remàrqueting, és una estratègica que permet tornar a impactar amb publicitat els usuaris que han interactuat amb l'empresa

El 98% dels usuaris no compren en una primera visita web i són moltes les empreses que busquen estratègies per atrapar-los i convertir-los en compradors. Hi ha qui creu que amb contingut de qualitat es podrà fidelitzar les visites, guanyar-se la confiança de l'usuari per acabar fent una venda a mitjà termini, però hi ha també qui no pot esperar i ha de convertir les visites en vendes com més aviat millor.

El retargeting, també anomenat remàrqueting, és una estratègica que permet tornar a impactar amb publicitat els usuaris que han interactuat amb l'empresa, ja sigui visitant el web, participant en xarxes socials o obrint un correu. Cada cop hi ha més empreses interessades en aquesta estratègia perquè permet reforçar campanyes impactant als usuaris, oferint un alt retorn de la inversió i fent molta marca.

El retargeting funciona amb les famoses cookies dels portals web, petites peces d'informació enviades per un lloc web i emmagatzemades al navegador de l'usuari. Després, a partir d'aquella informació comença la "màgia", o més ben dit, la persecució.

No sé si el retargeting serà la solució final per aconseguir que el client compri però el que sí que tinc clar és que està canviant la forma en què els usuaris naveguen per internet. Les males pràctiques, que envaeixen la poca intimitat que tenen els internautes, fa que molts optin per ocultar el seu rastre, evitant que les empreses puguin fer retargeting i convertint-se així en usuaris invisibles.

Potser és el moment de repensar estratègies i apropar bonics conceptes com l'slowshopping a l'entorn digital. Si no exigim una publicitat respectuosa potser arribarem tard i les empreses ja no tindran dades fiables que permetin conèixer els seus usuaris.

 
Comentaris

Destaquem