El valor de l’emprenedoria, s’escriu també en femení

L’emprenedoria és, doncs, una oportunitat i un valor en totes les acceptacions del terme

Recentment llegia el llibre de Francesc Torralba i Maria Batet, El valor d’emprendre que promou l’esperit emprenedor de nenes i nens. Quan el cicle estudis-feina fixa està tan extingit com els dinosaures, l’emprenedoria adquireix dimensions de competència bàsica.

És obvi que s’ha de cultivar a les escoles, i potenciar valors motrius de l’emprenedoria com audàcia, humilitat, constància, seny, entusiasme, solidaritat, creativitat, seducció, confiança i competència. L’emprenedoria és, doncs, una oportunitat i un valor en totes les acceptacions del terme: per la valentia de passar de la idea a l’acció; per l’aportació social per l’ocupació que genera; i perquè gran part dels projectes responen a productes i serveis innovadors i, com a tals, aporten valor afegit.

És necessari motivar les dones a emprendre? Sí. L’emprenedoria és, doncs, una oportunitat i un valor en totes les acceptacions del terme, sobretot per a les dones. Accions com formació o facilitar vies de finançament són necessàries, si bé abans L’emprenedoria és, doncs, una oportunitat i un valor en totes les acceptacions del terme. Valgui d’exemple una dada estreta de les jornades “Canviant de paradigma; invertint en dones emprenedores”: “Als EUA menys del 7% del capital s’inverteix en projectes liderats per dones”.

Des d’ADE Vallès, ens vam constituir amb un objectiu clar i ja fa temps que els nostres esforços s’encaminen a donar visibilitat al lideratge femení en l’àmbit empresarial. No hi ha dubte que els fets d’establir sinergies, compartir coneixements i contactes ens apoderen. Més enllà de definir una bona estratègia de treball, de comptar amb un pla de viabilitat econòmica i de deixar-se assessorar, imprescindibles per passar de la idea a una empresa rendible, hem de pressionar les administracions.

Polítiques d’incentivació econòmica i fiscals haurien de tenir especial cura amb col·lectius com el de les persones autònomes. No només per una bona promoció de l’emprenedoria entre les dones, sinó perquè les seves aportacions ocupin primeres planes.

Quan l’emprenedoria s’escriu en femení, la societat sencera hi sortim guanyant.

 
Comentaris

Destaquem