Ets a un clic de...

El clickbait més freqüent són títols que desperten curiositat amb arguments tant atractius com falsos

Què és un clickbait? Es pot traduir per pesca-clics. Ras i curt, són estratagemes per a fer clicar sobre una publicació o post. Els que escrivim en mitjans digitals els fem servir per aconseguir lectors i incrementar els beneficis dels nostres editors. Els ingressos per publicitat es relacionen directament amb el nombre d'usuaris únics en un període de temps, és a dir, el nombre de dispositius diferents que han accedit a un contingut determinat. Un anunciant paga més per la publicitat si el mitjà ha rebut més visites. I un escriptor estarà més ben considerat per l'editor com més clics aconsegueixi.

És una pràctica sovint barroera. Es tracta de detectar-ne els abusos i, si cliques, saber exactament per què ho fas. El clickbait més freqüent són títols que desperten curiositat amb arguments tant atractius com falsos. Per exemple, si hagués titulat aquest article: «Ets a un clic de tenir un orgasme». També és freqüent proposar decàlegs: «Deu maneres de navegar per la xarxa sense entrebancs». O acompanyar el titular d'una foto que no s'acaba de veure perquè es cliqui, per a ampliar-la i, així, fer-ne obrir el contingut, que sovint ja no té la foto que volies veure.

Xarxes com Twitter o Facebook en són plenes, i comencen a defensar-se'n, per exemple, comptant el temps dedicat a un determinat contingut i no només els clics. Hi ha molts usuaris que avorten l'operació quan veuen que el seu clic ha obert un lloc web. Aquests ja no comptarien, no arriben al mínim. Jo us proposo que els feu jugar a favor vostre, teniu aquest poder al dit: cliqueu els amics, com www.totsantcugat.cat, i no en concediu ni un als mitjans que no us agraden.

 
Comentaris

Destaquem