Experiències teatrals personalitzades

S’havia posat els auriculars a les oïdes que no fan la feina normal, i havia tornar a sentir i a entendre el teatre, podia tornar a gaudir de l’obra

Després d’una funció, a principis de temporada, una espectadora anònima de mitjana edat se’m va dirigir i em va dir: “Avui és el primer dia que vaig al teatre, i estic mot contenta perquè repetiré”. Per la meva part, li vaig preguntar: “Fa molt de temps de viu a Sant Cugat?”. I ella em va respondre: “Fa pocs temps que hi visc, però crec que vostè no m’ha entès: avui he xafat per primera vegada un teatre”. Nosaltres que treballem intensament perquè tothom puguin trobar almenys un espectacle per temporada per venir al Teatre-Auditori, aquest era un nivell superior i desconegut.

Fa pocs dies, un abonat em va presentar una espectadora anònima que volia agrair-nos que havia pogut tornar al teatre. Amb una insuficiència d’oïda molt important, havia deixat d’anar al teatre perquè no el sentia.

Amb el nou sistema d’accessibilitat amplificat que hem posat en marxa aquesta temporada, i després de llegir-ho al nostre web, l’espectadora anònima va voler provar sort i comprovar si el que dèiem era veritat. S’havia posat els auriculars a les oïdes que no fan la feina normal, i havia tornar a sentir i a entendre el teatre, podia tornar a gaudir de l’obra.

Realment, ara que acaba la temporada amb el muntatge del Teatre Nacional Frankenstein, una obra que també servirem totalment accessible: amb subtitulació adaptada, amplificació, audiodescripció i bucle d’inducció magnètica (T), és realment una bona opció comptar els nostres espectadors de manera qualitativa, a part de la quantitativa. Les experiències escèniques són úniques i irrepetibles, personals i intransferibles, malgrat les vivim de manera comunitària i com un esdeveniment social.

 
Comentaris

Destaquem