Les famílies volem educació psicosexual a les escoles

"Des d'Escoles Coeducatives veiem imprescindible seguir treballant perquè els infants tinguin l'oportunitat de viure la sexualitat de forma sana, plaent i constructiva"

Fins a 470 persones van assistir a la xerrada online, que organitzava Escoles Coeducatives, amb Júlia Sánchez de La Ciranda sobre com acompanyar la sexualitat durant la pubertat. Sánchez va oferir un munt de recursos sobre com encarar aquesta tasca en què la majoria d'adults ens sentim insegurs (Quan? Com? Què dir?). I va començar precisament amb l'alfabetització genital: conèixer i reconèixer anatòmicament els genitals, anomenar-los pel seu nom, amb respecte.

Aquest és el primer pas per construir una sexualitat sana, plaent i sense tabús. Què passa quan no anomenem les coses pel seu nom? Que serà difícil pels infants i joves diferenciar el que és saludable del que és burla, menyspreu o maltractament.

Començar parlant de la transformació física que acompanya la pubertat és una manera senzilla d'encarar la vivència dels joves. Sempre respectant el moment maduratiu de la persona per saber quina informació pot entendre i què pot ser un excés o la imposició d'un imaginari adult que no li correspon.

Des d'Escoles Coeducatives veiem imprescindible seguir treballant perquè els infants tinguin l'oportunitat de viure la sexualitat de forma sana, plaent i constructiva. La salut i el benestar afectivosexual són bàsics per construir una societat inclusiva, feliç, lliure i empoderada.

És per aquesta raó que hem pres el compromís de seguir amb la divulgació de maneres sanes de relacionar-nos, d'obrir espais per pensar i qüestionar el nostre acompanyament com a famílies i de ser actius perquè escola i instituts obrin noves perspectives sobre sexualitat, més enllà de la genitalitat, prevenció d'embarassos no desitjats i Malalties de Transmissió Sexual.

 
 
Comentaris

Destaquem