La gran oportunitat de la IA en el comerç

'La IA permetrà als comerciants poder dedicar el 100% del seu temps a fer el que els fa diferents de qualsevol altre canal de venda, a fer el que millor saben fer: escoltar, parlar, aconsellar...'

En la clausura del 1r Congrés Català del Treball, organitzat per la Generalitat de Catalunya, Daniel Susskind -Catedràtic d'Economia al King's College de Londres i investigador a l'Institut d'Ètica de la intel·ligència artificial de la Universitat d'Oxford-, va fer una interessant ponència sobre la intel·ligència artificial (IA) i el futur dels llocs de treball.

Primera conclusió: només el 5% de les feines que requereixen tracte amb les persones són totalment substituïbles per l'automatització i la IA.

Segona conclusió: la IA pot automatitzar moltes tasques que formen part de la feina, òbviament les rutinàries i repetitives, però també altres que a priori creiem que requereixen intel·ligència humana (per exemple diagnòstics mèdics), ja que la IA pot simular aquesta "intel·ligència" a través de sistemes estadístics, l'anàlisi de milers de patrons i una gran capacitat de processament de dades.

Tercera conclusió: en el 70% de les feines, gairebé dues terceres parts de les tasques que les composen les podrà fer la IA.

Quarta conclusió: però la IA no podrà substituir tasques que requereixen virtuts humanes com l'empatia, la relació interpersonal, les emocions, etc.

No deixo de pensar l'enorme oportunitat que això representa per al comerç físic! La IA permetrà als comerciants poder dedicar el 100% del seu temps a fer el que els fa diferents de qualsevol altre canal de venda, a fer el que millor saben fer: escoltar, parlar, aconsellar, somriure i viure amb el client l'experiència de compra, i pensar en com fer-la cada cop millor. Quina gran paradoxa que la IA sigui la tecnologia que ha de permetre enfortir l'humanisme comercial.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem