Les darreres dades de l'Observatori Sociològic de la ciutat apunten un canvi important respecte a quin és el principal problema que patim. El 21,1% assenyala l'habitatge com a principal problema del municipi i és el que més els afecta. Una dada que se suma a d'altres com: som la segona ciutat catalana més desigual i la segona amb menys població en edat d'emancipar-se, entre els 25 i 34 anys. Precisament, aquesta franja d'edat és la que pitjor valora i suspèn en nota l'alcalde.
Sant Cugat té una cara B que el màrqueting institucional acostuma a negar. En deu anys el preu de compra de l’habitatge s’ha duplicat i el del lloguer ha pujat un 75%. Cada cop viu més gent de lloguer –fet que té a veure amb la irrupció dels grans tenidors i amb la constant pèrdua de capacitat adquisitiva de la gent treballadora– i, els qui ho fan, hi destinen més del 45% dels seus ingressos. Alhora, el darrer Baròmetre Inclusiu ens alertava que un de cada quatre veïns està en risc d'exclusió social.
Mentrestant, l'oferta del mercat immobiliari és cada cop més restrictiva per l'enfocament de la ciutat a la demanda internacional: els nous contractes de lloguer signats per "expats" han augmentat exponencialment els darrers anys. Amb tot, el govern local no està ni s'espera que estigui a l'altura d'aquesta emergència. Un govern més preocupat per enredar-nos amb temes com el padró, per estalviar-se parlar del que és important: el fracàs del seu model, on cada dia són més els comerços locals que tanquen, la gent que ha de marxar i l'auge de l'especulació immobiliària.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok