Ja som Zona 1!

D'aquesta manera s'ha fet realitat una vella reivindicació que alguns titllaven d'impossible però que la perseverança d'altres ha fet possible

Des que l'any 1917 els Ferrocarrils Catalans arribaren a Sant Cugat s'han succeït algunes dates històriques en l'evolució d'aquest servei imprescindible. Així, pel que fa a la infraestructura ferroviària l'any 1925 es va inaugurar l'estació de La Floresta, Valldoreix el 1931, el 1948 Mira-Sol, 1965 Sant Joan o el 2010 Volpelleres. I quant al servei en destacaria dues de recents: la primera quan l'any 2003 l'increment de pas fins a 33 trens per hora a l'estació de Sant Cugat, ens estalvià consultar els horaris. L'altra és el fet històric d'aquest 1 de gener en què la inclusió de Sant Cugat dins la tarifa de Zona 1 ha fet que la T-10 passi de costar 20,40 € a costar-ne 10,20. D'aquesta manera s'ha fet realitat una vella reivindicació que alguns titllaven d'impossible però que la perseverança d'altres ha fet possible. Es tracta d'un canvi històric que contribuirà a impulsar l'ús del transport públic amb un notabilíssim estalvi pels milers d'usuaris de la nostra ciutat. Cal esperar que els Ferrocarrils no morin d'èxit i que el reforç de la línia l'any vinent amb nous trens o la millora del servei de Rodalies a Sabadell ajudin a descongestionar els vagons.

I com que on uns veiem el got mig ple d'altres el veuen mig buit i alcen la veu en contra del recàrrec a l'IBI que haurem de pagar, opino que el guany de la Zona 1 és tan gran per a la immensa majoria de gent i l'impacte de la mesura sobre la mobilitat i el medi ambient serà tan notable que aplaudeixo amb convicció aquest pas i confio que quan els tribunals resolguin el recurs contenciós interposat per l'ajuntament, el recàrrec final serà just i proporcionat.

 
Comentaris

Destaquem