La generació influenciable

L'adolescència és una etapa de la vida en què qualsevol petita cosa pot provocar una autèntica crisi

Dulceida, Pedroche, Carvajal, Echevarría, Pozo o Kimberly, són només alguns dels noms dels "influencers" més importants del nostre país. Hi ha tota una generació d'adolescents que segueixen, en alguns casos de forma obsessiva, qualsevol moviment d'aquestes figures.

Aquest espai d'influenciar als adolescents anys enrere l'ocupava la publicitat, les pel·lícules i les passarel·les de moda. Acostumava a transmetre un únic missatge que marcava un patró molt exigent i uns missatges d'èxit sovint inassolibles. Molts joves, en la gran majoria noies, van patir greus desequilibris alimentaris en bona part pels missatges tan nocius que es desprenien dels anuncis publicitaris o del mateix món de la moda.

S'ha de reconèixer que la majoria dels grans "influencers" actuals transmeten valors saludables pel que fa a l'alimentació, l'exercici físic, i fins i tot el creixement cognitiu. Acostumen a ser abanderats del món "healthy", de l'acceptació de la diversitat i d'ajuda als desfavorits. Gràcies a tot plegat, la influència que reben els nostres adolescents actualment és molt més heterogènia que la que vam rebre els de la meva generació.

S'hauria d'intentar vehicular aquest nou corrent també en tot allò que fa referència a l'oci nocturn. Com m'agradaria no tornar a veure a Sant Cugat ambulàncies amb adolescents amb comes etílics a les sortides de les nostres discoteques, tal com passa cada cap de setmana.

L'adolescència és una etapa de la vida en què qualsevol petita cosa pot provocar una autèntica crisi. Hem d'anar molt amb compte de quins missatges els hi enviem. Crec que una bona educació emocional i dotar-los de criteri és el millor legat que els hi podem donar.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem