La transformació digital a les empreses

7 de cada 10 empreses encara no ha aconseguit obtenir un mixt òptim entre màrqueting off i on line

L’altre dia llegia un informe de l’Associació de Màrqueting d’Espanya on explicaven com han mesurat la transformació digital de les empreses a l’estat espanyol. Deien que els directors de màrqueting estan liderant la transformació però que només 1 de cada 3 directors creu que el comitè de direcció ha d’estar vinculat en l’estratègia digital de l’empresa.

 

Encara són moltes les empreses que no aposten per la digitalització i on hi ha directius que no estan preparats per fer el salt digital, que únicament aposten pel màrqueting tradicional i es deixen perdre les avantatges de l’entorn digital. A l’estudi de l’Associació de Màrqueting d’Espanya deien que inverteixen un 62,2% en màrqueting tradicional i un 37,8% en digital. Aquestes dades ens indiquen que hi ha una escletxa de 12,7 punts a favor d’un màrqueting que moltes vegades no permet calcular el retorn a curt termini, que és més costós, que segmenta pitjor...

 

L’informe també diu que 7 de cada 10 empreses encara no ha aconseguit obtenir un mixt òptim entre màrqueting off i on line, i que la majoria de directius opinen que el màrqueting digital “és de gran ajuda” perquè permet millorar la captació i retenció de clients.

 

Tot i l’evolució constant cap a la digitalització, les empreses han de tenir clar que només amb un bon tractament dels continguts aconseguiran captar, vendre i fidelitzar clients. La informació i els continguts relacionats amb les marques tenen un gran poder d’influència a les decisions de compra i és per això que és de cabdal importància la seva planificació i control.

 

A Sant Cugat del Vallès tenim seus de grans empreses que operen sense relacionar-se amb els seus veïns. Algunes d’elles són grans i l’afany de vendre a l’estranger els encega i no els deixa veure que al costat de l’oficina poden tenir un mercat potenciar a explotar.

 

Un dels camins per on poden tirar és el de tenir clar que les empreses han de generar continguts de qualitat però també han de permetre que els consumidors generin informacions i que ho puguin fer de forma oberta. Als consumidors els agrada explicar experiències amb les marques i productes que consumeixen, i després els agrada canviar de rol i seguir revisant informacions generades per altres consumidors. 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem