Menys crisi, més màrqueting

'El gran atractiu del màrqueting digital és el seu potencial d'adaptació a pressupostos, a la facilitat de rastreig i a l'efectivitat que pot generar si s'usa adequadament'

En un context econòmic difícil on moltes PIMES tanquen i perden treballadors, el màrqueting pot ser un revulsiu per estimular el creixement. Segons el Portal PIME del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern espanyol, els autònoms encara constitueixen el 55% i les microempreses el 38,4% del total de pimes de l'estat. S'estima que 2,9 milions de petites i mitjanes empreses estan, actualment, afectades per la crisi econòmica i la inflació.

Sembla que des dels inicis del 2023 les grans empreses s'han reforçat mentre que les PIMES pateixen un declivi demostrable amb la desaparició de 16.782 empreses i 79.355 treballadors. Les dades parlen per si soles, però és cert que les pimes a l'estat encara mantenen més de 10,7 milions de treballadors, una dada que cal millorar o almenys, esforçar-se per mantenir.

És en aquest punt on el màrqueting juga un paper cabdal per revertir la tendència. Segons dades del portal HubSpot, en general, el 70% dels professionals inverteixen activament en campanyes de màrqueting suposant un 40% de la seva estratègia general, però molts encara no saben aplicar estratègies eficients que rendibilitzin al màxim les accions que estan executant.

Aplicar accions de màrqueting no és difícil, inspirar-se amb la competència ajuda i seguir referents internacionals també serveix. El problema o el punt que podria generar certa dificultat és entendre l'efectivitat de les campanyes, fer-ne seguiment, desinvertir en les campanyes inútils i invertir més en les campanyes que tenen més possibilitats.

El gran atractiu del màrqueting digital és el seu potencial d'adaptació a pressupostos, a la facilitat de rastreig i a l'efectivitat que pot generar si s'usa adequadament. Fa anys vaig poder liderar un estudi on analitzàvem la situació de les pimes a Catalunya i la nostra gran sorpresa va ser quan vam comprovar la poca penetració de la pime catalana als entorns digitals i la gran taxa d'abandonament de moltes empreses.

Portals webs, fòrums, blocs, xarxes socials, aplicacions, jocs en línia, directoris, mitjans de comunicació... són els epicentres dels Social Media i sovint espais on es poden barrejar moltes estratègies. Pocs anys abans de la pandèmia moltes empreses catalanes abandonaven o descuidaven la seva presència digital perquè no sabien calcular el ROI (retorn de la inversió) a les seves campanyes. I és precisament en aquest punt, en mesurar i entendre la rendibilitat de les accions, on el màrqueting digital ha de ser un revulsiu. L'estratègia de comunicació i màrqueting que es plantegen de forma estructurada, marcant indicadors que assegurin la bona evolució, permetran remuntar qualsevol projecte empresarial.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem