Mirada llarga

'A Sant Cugat, una ciutat tradicionalment governada per l'aparença i el clientelisme, s'han pres decisions valentes, però no per això absentes de polèmica'

L'arribada de la pandèmia ha alterat per complet les nostres vides i ha posat en dubte totes les certeses que abans consideràvem inqüestionables. Hem après que nosaltres som el valor més preuat que tenim i que la política, per tant, també ha de parlar de vida. A Sant Cugat, una ciutat tradicionalment governada per l'aparença i el clientelisme, s'han pres decisions valentes, però no per això absentes de polèmica.

L'Anella Verda és una d'elles. Un primer pas – necessari – en la transició cap a un model de ciutat centrat en les persones. Però cal anar més enllà: millorar la connectivitat de la xarxa pedalable amb els barris i promoure l'intercanvi modal amb el transport públic. En aquest sentit, Sant Cugat disposa d'una de les infraestructures ferroviàries més potents del país, a més d'una xarxa d'autobusos amb gran potencial de desenvolupament.

Més enllà de la infraestructura, però, caldrà també reforçar el debat públic, per tal de generar consciència col·lectiva. Un entorn urbà lliure de fums, que reserva als ciutadans el protagonisme de l'espai públic i que a més de contribuir positivament al benestar i la salut, democratitza les possibilitats de transport i promou l'emancipació de les persones, és una victòria comunal.

Les característiques urbanístiques de Sant Cugat, construïda eminentment en horitzontal sobre una orografia amb desnivells importants, dificulten concebre un model de mobilitat alternatiu a l'actual. Però el canvi és necessari. En la lluita contra l'emergència climàtica cada segon compta i, més enllà d'aquesta nova onada pandèmica en què tot just ens endinsem, el que pot venir és un autèntic tsunami climàtic.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem