Quan arriba el moment de "deixar-ho anar"

'La gran alliberació de deixar anar un projecte o una empresa, que segurament no funcionava del tot, és una cosa molt positiva'

I què passa quan hem de prendre la decisió de tancar el nostre negoci?

Sí, moltes persones estaran passant per aquest desert anomenat COVID-19 i es veuran abocades al tancament del seu negoci. Però, encara que sigui difícil, dur, complicat, etc., també és (i no vull que soni a tòpic) una gran oportunitat.

La gran alliberació de deixar anar un projecte o una empresa, que segurament no funcionava del tot, és una cosa molt positiva. Potser no vam saber preparar-nos per un imprevist de tals dimensions o senzillament era inimaginable una situació extraordinària com la que ens ha tocat viure. 

De res serveix –i mai millor dit– "agafar-se a un ferro calent". Si el negoci, projecte o empresa no pot donar més de si i només podem embolicar-nos en una situació complicada, aguantant el que ja no s'aguanta, la millor decisió és deixar-ho anar.

El realment important és saber tot el que hem après amb aquesta experiència, que és molt. Als Estats Units sabem que et valoren més pels "fracasos" afrontats que pels èxits obtinguts. Conec a dones que han hagut de tancar després de molt d'esforç, temps i afecte dedicat als seus negocis, i sembla com si només rebessin un cop baix, i així és, en certa manera. Però els nous escenaris s'han de veure com una oportunitat per aplicar tot el que hem après en el passat.

Que les emprenedores som creatives és un fet. Creem i emprenem perquè sabem que hi ha molts "forats" en l'àmbit empresarial que poden omplir-se amb les nostres propostes, i la qüestió ara és identificar quins forats queden per cobrir.

L'experiència del passat ens ha despertat tots els sentits i ara sabem més. És un bon moment per començar des de zero i Sant Cugat és el lloc ideal on apostar per l'après i adaptar-ho a la nostra vida.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem