No et rebaixis!

Ens imposen el cos ideal, l'origen d'infinitud de frustracions i riscos per a la salut de moltes joves

Acaba el Nadal, arriba la pujada de gener i amb aquesta les rebaixes. Aquesta meravellosa etapa on s'omple Santa Maria i l'Eroski de Rubí. Aquest mes de post consumisme on, per si no havies comprat prou, ara pots fer-ho a menys preu. Bé, seria així si no el pugessin durant el Nadal i ara estigues igual que sempre, però sota un cartell d'oferta.

La maquinària publicitària es posa a treballar i ens estimula amb anuncis i cartellets motivadors, hipsters i positius, fent del consum una activitat d'esbarjo per se i concebent els negocis i centres comercials com un espai d'oci. És igual que no ho necessitis, comprar és divertit. Ens alienen i ens condueixen cap a l'individualisme.

Camines pel centre i et trobes imatges de dones amb cossos impossibles, talles ridícules i roba cara. Ens imposen el cos ideal, l'origen d'infinitud de frustracions i riscos per a la salut de moltes joves. El remei? Compra i seràs com la de la foto, seràs feliç. Si més no t'hi acostaràs, i si no és perquè et falta el complement... Que també està en oferta! I si no tens molts diners? Sempre pots comprar d'Inditex, que els nens de Bangladesh t'ho fan més barat.

Vaja, que les rebaixes t'inciten especialment a comprar coses que segurament no necessitis, que et faran sentir malament amb el teu propi cos, i que s'originen de l'explotació laboral en cadena tant de treballadors locals amb contractes brossa com de països subdesenvolupats.

 
Comentaris

Destaquem