No n'hi ha prou amb voler saber?

'Vull pensar que el moment sociocultural pel qual travessem és transitori i que, passats uns anys, el tresor més preuat, la curiositat, serà retornat als nostres infants'

A una setmana d'acabar les classes, em ve al cap la mateixa pregunta recurrent: ha servit de res tot el que he fet? La resposta, tanmateix, és cada cop més difícil de trobar. Maniobres semblants a les d'una actriu per captivar l'alumnat, suports visuals plens de colors, mètodes dispars per evitar l'avorriment ... Però, no n'hi ha prou amb voler saber allò que no sabem per entendre el món? Posats a viure aquí, què tal si aprenem com funciona el que ens envolta? No és prou estimulant?

Tot es complica davant la immediatesa de les respostes que les plataformes intel·ligents ens proporcionen. Rapidesa a canvi de profunditat, facilitat a canvi de reflexió. I ja tenim la mestra lluitant per fer de les seves classes una experiència mai viscuda pels seus alumnes. Vull pensar que el moment sociocultural pel qual travessem és transitori i que, passats uns anys, el tresor més preuat, la curiositat, serà retornat als nostres infants.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem