Parlem clar: sí, tornem a la feina

La majoria de persones fem vacances a l'agost i els primers dies de setembre són uns dies d'adaptació

Després del període de vacances hi ha molts temes que surten a qualsevol conversa. Els viatges, anècdotes, barbacoes, platja, muntanya, gossos, casaments, robatoris, el temps i aquest estiu també els llaços grocs.

La majoria de persones fem vacances a l'agost i els primers dies de setembre són uns dies d'adaptació, de record, de nostàlgia per tot el que s'ha viscut i pel que no ha hagut temps de viure. Mentre anem aterrant a les nostres vides però, ens adonem que hi ha gent que parla d'altres temes.

L'altre dia reunit amb una clienta em comentava que durant el mes de setembre és quan més divorcis, separacions i nul·litats se sol·liciten. Les parelles passen de veure's tres hores de mitjana diàries a veure-se'n vint-i-quatre, i aquest temps, que a priori és el que desitgem i esperem tot l'any, acaba sent el detonant de molts conflictes.

Interessat pel tema vaig seguir pensant fins a adonar-me que la clau de la convivència en parella rau en la comunicació i igual que la comunicació és la base de la confiança i la fidelitat a la parella, també ho és a l'empresa.

Abans de les vacances m'arribava per WhatsApp que a un establiment de Sant Cugat s'havien negat a atendre els clients en català. A banda del morbo que se'n pugui extreure cal parar atenció i estimular el sentit comú. Un informe de Plataforma per la Llengua assegura que el principal motiu de les queixes lingüístiques al comerç és l'atenció oral o escrita amb un 42,9% mentre que al sector de les empreses de serveis s'eleva al 59,3%.

Si sabem que comunicant bé vendrem més, fiançarem relacions i viurem millor, perquè no fem un esforç per parlar clar i dir blanc el que és blanc i negre el que és negre?

 
Comentaris

Destaquem