Amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient, celebrat el passat dia 5 de juny, el conseller Vila va anunciar que, a partir del 15 de setembre, els peatges de les autopistes de la Generalitat, seran gratuïts del tot.
El conseller va declarar que la prioritat és el transport públic, però els vehicles no contaminants han de guanyar adeptes. Celebro i molt aquesta mesura. L’enhorabona a Medi Ambient i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
A Noruega, ja són 50.000 vehicles elèctrics i és que, la política d’afavoriment és total. Peatges gratuïts a tot el país, zones blaves i verdes gratuïtes, remarco, a tot el país i torno a remarcar, a tot el país, carril bus d’ús també pel Vehicle Elèctric (VE).
El sobrecost d’un vehicle elèctric queda compensat pels avantatges. Feu números. Gairebé nul manteniment (sense oli, filtres, corretges, caixa de canvis, injectors, filtre de partícules, embragatge...). Al motor se li calcula una duració de 800.000 km. A les bateries uns 250.000 km. El reprís és brutal, surts el primer d’un semàfor (si vols, és clar). Autonomia real: 100 km per carretera. 150 km per ciutat.
Si cada dia feu de 50 a 100 km i teniu un altre cotxe per desplaçaments llargs, aquest és el vostre cotxe. Túnels de Vallvidrera gratuïts, barrera de les Fonts i Manresa gratuïtes. Barrera de Mollet gratuïta. Tota l’autopista del Maresme gratuïta i autopista del Garraf fins al Vendrell gratuïta.
Que més voleu!!!! Ahhh, m’oblidava, entre 1 i 2 euros cada 100 km de consum elèctric (depenent de si teniu discriminació horària). Torneu a fer números!!!!
TEMPERATURES i PLUGES
Sant Cugat / JUNY 2015
DIA MÀXIMA MÍNIMA PLUGES
1 29º 17º -
2 29º 15º -
3 30º 16º -
4 32º 16º -
5 31º 16º -
6 31º 16º -
7 31º 16º -
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok