Pla-Narbona, els colors de la Floresta

'I allà va començar una relació professional molt enriquidora i una amistat entranyable que malauradament es va acabar el passat desembre amb la seva mort, quan tenia 92 anys'

A finals de 2018, la fotògrafa Vanessa Miralles va suggerir a la Comissió del Centenari de La Floresta de demanar a Pla-Narbona el disseny del cartell del Centenari, aprofitant que l'artista era un veí de La Floresta i que ella el coneixia des de feia anys. Pla-Narbona li havia mostrat un oli d'un ocell al peu d'un pi sobre fons verd, que reflectia prou bé l'atmosfera de La Floresta.

En aquell moment, jo estava dissenyant el logotip del Centenari i em vaig reunir amb Pla-Narbona per parlar de com convertir aquella pintura en un cartell i donar-li a tot plegat una imatge coherent de l'esdeveniment. I allà va començar una relació professional molt enriquidora i una amistat entranyable que malauradament es va acabar el passat desembre amb la seva mort, quan tenia 92 anys.

Pla-Narbona era un artista complet. A més de pintor, gravador, dibuixant i escultor, va ser un referent del disseny gràfic al nostre país. Aquest vessant gràfic estava present en tota la seva obra i va ser sens dubte determinant a la feina que vam fer junts per la imatge del Centenari. Una tarda, mentre li donàvem voltes al disseny va fer un petit esbós en un tros de paper per il·lustrar el seu criteri de com havia de ser el cartell, i llavors vam descobrir que aquell esbós ràpid i enèrgic funcionava molt millor que l'oli inicial.

Aquesta predisposició gairebé lúdica a les casualitats, juntament amb el seu gran domini de l'ofici és el que més m'agradava de Pla-Narbona, i que guardaré per sempre més al meu record.

 
 
Comentaris

Destaquem