La polaritat comercial del centre

Article d'opinió de Gaspa parlant sobre les conseqüències negatives de l'Anella Verda

L'any 2016, segons recull el Pla de Comerç 2016-2020 que va encarregar l'Ajuntament, només el 30% de les compres en moda es quedaven al centre urbà, que rebia uns 4,3 milions de visites l'any. Des d'aleshores, l'afluència al centre baixa a un ritme del 15%, tal com es va posar de manifest en el debat sobre comerç, celebrat el 2 de maig de 2019, amb motiu de les eleccions.

Per les característiques de la seva oferta, el centre urbà no pot viure només de les compres de les persones que hi viuen a prop. Necessita atraure compradors de tot el poble. Això és perfectament compatible en promoure altres zones comercials (Mira-sol, Coll Favà, etc.) que ajudin a garantir una oferta –especialment en productes quotidians- de proximitat a tots els residents.

Molts residents han d'accedir al centre en cotxe per diversos motius (tenen nens petits, la compra és voluminosa, problemes de mobilitat, se senten més segurs que en el transport públic per la COVID-19, etc.). Així doncs, costa molt entendre la necessitat d'eliminar un dels dos carrils en l'únic accés per vehicles al centre, quan tots els carrers adjacents ja estan peatonalitzats i s'hi pot passejar tranquil·lament.

L'Anella Verda incrementa el temps d'accés al centre en més de 20 minuts en els moments de major afluència i, lògicament, molts poden acabar decidint anar a comprar a altres llocs. Aquests 20 minuts de més poden matar definitivament bona part del comerç del centre.

Cal afrontar els reptes d'una mobilitat sostenible, però cal fer-ho des del consens amb tots els agents i sectors implicats, buscant sempre solucions equilibrades entre el cost i el benefici.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem