Posa'm una copa

'L'objectiu és rescatar la importància que té un procés biològic que la cultura patriarcal s'ha cansat de dir-nos que era brut, vergonyós, íntim i per a res un tema sobre el qual parlar públicament'

Aquesta setmana hem presentat la campanya Jo trio la Copa, una campanya per a aproximar alternatives en la higiene menstrual a la ciutadania, especialment a la més jove. Aquesta alternativa aglutina moltes característiques que són positives en si mateixes: és més econòmica, no genera residus, és més saludable.

L'objecte és l'excusa, parlar-ne i avançar l'objectiu de fons. De fet amb aquesta campanya, ja n'hem aconseguit alguns, d'objectius; treballar de forma transversal entre diferents departaments com medi ambient, joventut, igualtat i feminismes i un segon objectiu encara més important, rescatar la importància que té un procés biològic que la cultura patriarcal s'ha cansat de dir-nos que era brut, vergonyós, íntim i sobretot sobretot, per a res un tema sobre el qual parlar de forma pública. Per a res un tema d'importància col·lectiva. Com en general tot el que té a veure amb el cos de la dona. Per tant, de passada visibilitzem i reivindiquem un coneixement i autoconeixement del propi cos que històricament i cultural ens ha estat negat, reivindiquem la necessitat que els productes d'higiene siguin de primera necessitat i arribin a tothom.

La proposta ha tingut una gran rebuda, sabem que feia falta la perspectiva feminista i ho estem constatant perquè la gent ens ho fa saber. Es pot dir que la copa ha fet vessar encara més l'onada feminista que estem vivint a Sant Cugat i se suma al reguitzell de polítiques activitats i accions que estem fent. Benvinguda doncs.

 
 
Comentaris

Destaquem