El preu dels aliments

'La inflació alimentària s'explica per l'enorme increment (des de productors fins a distribuïdors) dels costos energètics, de transport, i de les matèries primeres'

Uns suposats científics van voler analitzar què li passa a una aranya en arrencar-li les potes. Van arrencar-li la primera i la cridaven perquè caminés, i ella caminava. També en arrencar-li la segona, la tercera, etc. l'aranya seguia caminant, i inclús amb només una pota, ho intentava. En arrencar-li totes les potes, l'aranya ja no es movia encara que la cridessin, i, per tant, van concloure que en perdre totes les potes, les aranyes es tornen sordes.

Òbviament és una metàfora, però que vol posar de manifest la importància de diagnosticar correctament els problemes, si es vol trobar les solucions encertades. És preocupant l'augment del cost de la compra d'aliments, amb un IPC al setembre del +13,8%. Tot el sector fa mesos que avisa d'aquest problema. Però cal explicar que la inflació alimentària es deu a un augment exponencial dels costos, no dels marges.

El sector alimentari a Catalunya és un dels més eficients d'Europa: amb centenars d'empreses de supermercats, mercats municipals, botigues de barri especialitzades, etc. que competeixen entre elles i garanteixen la més eficient formació de preu en un mercat de lliure competència.

La inflació alimentària s'explica per l'enorme increment (des de productors fins a distribuïdors) dels costos energètics, de transport, i de les matèries primeres. Per això, el sector reclama que cal rebaixar l'IVA dels productes alimentaris de primera necessitat i així ajudar a reduir temporalment el cost de la compra alimentària. Una mesura que ha de permetre poder guanyar temps per encarar els problemes reals i estructurals d'increment de costos que pateixen les empreses. Altres idees no solucionen els problemes reals del sector.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem