Proves pilot de mobilitat a La Floresta

Article d'opinió de Piqué explicant els nous projectes que ha d'iniciar La Floresta

La mobilitat a La Floresta és una assignatura pendent des de fa anys. Una mobilitat que ha anat prenent forma segons la dialèctica del moment, però que malgrat que els avenços i els projectes executats continua en la seva essència sense estar resolta.

L'any 2017 es posava en marxa un ambiciós procés participatiu sota el lema "Tornem a caminar per la Floresta", un missatge clar i contundent. Fruit d'aquell procés n'és un estudi de mobilitat que recull els grans consensos que en matèria de mobilitat s'han treballat al barri.

Sabíem, però, que en un tema com el de la mobilitat hi ha moltes possibilitats de trepitjar ulls de poll atenen com ens relacionem amb el nostre entorn i com ens voldríem relacionar. Parlar de mobilitat és parlar del vehicle privat, del transport públic, del medi ambient, de salut, de sostenibilitat, etc.

Quan es va començar el procés participatiu ja sabíem que el consens total no l'assoliríem, però estàvem disposats a treballar perquè en la decisió final hi hagués espai per a abordar els desacords a través de proves pilot que permetessin als ciutadans experimentar els avantatges i les servituds de propostes divergents.

Podem dir, sense embuts, que es va fer una bona feina, una feina que necessita una empenta final en els tres punts del barri on hi ha visions diferents: carrer Margarit fins a la rotonda de Can Pagan; avinguda Verge de Montserrat i carrer de Quadra de Canals.

És l'hora de posar en marxa les proves pilot amb relació a la direccionalitat d'aquests tres carrers i definir els mecanismes de decisió. És una qüestió de reconeixement i respecte cap a la feina feta pel veïnat de La Floresta en aquests darrers anys.

 
 
 
Comentaris

Destaquem