Una marca mal sonant, un missatge incomplet o una mala relació poden fer que la nostra empresa, institució o projecte fracassi abans de poder demostrar la seva valia.
És per aquestes simples afirmacions que el batlle de Barcelona ha decidit evitar la marca Espanya a l’hora de promocionar el nostre territori arreu del món, ja que és una paraula, un concepte, una marca que internacionalment ja s’associa, com a mínim, amb la crisi econòmica.
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, fa temps que ho té clar i està apostant per la marca Barcelona quan pretén captar nous inversors per a la capital catalana. Barcelona és sinònim d’èxit gràcies al millor equip de futbol del món, per ser la seu de tres de les millors escoles de negocis internacionals, per ser capital de la cultura, per ser la veritable metròpoli cosmopolita del sud d’Europa, per ser tantes altres coses que sovint els de casa oblidem.
Fa unes setmanes, en un dels seus viatges, l’alcalde Trias escoltava com els empresaris xinesos evidenciaven l’anomalia constant que viu Barcelona al ser una de les ciutats més turístiques del món i encara, però, estar connectada a la resta del planeta com una simple ciutat de segona.
Barcelona és la capital d’un país que anhela seguir creixent, que avalat per la majoria dels ajuntaments catalans acabarà volant lliure. I mentre Catalunya evoluciona i el concepte s’estén, l’esgotada i decadent marca Espanya li fa de llast i pretén intoxicar la seva reputació. Per sort però, els xinesos ja ens observen i transmeten la importància de poder venir a Barcelona sense haver de passar per Madrid.
Segueix el @llfeliu a twitter i al seu bloc personal: www.lluisfeliu.com
És per aquestes simples afirmacions que el batlle de Barcelona ha decidit evitar la marca Espanya a l’hora de promocionar el nostre territori arreu del món, ja que és una paraula, un concepte, una marca que internacionalment ja s’associa, com a mínim, amb la crisi econòmica.
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, fa temps que ho té clar i està apostant per la marca Barcelona quan pretén captar nous inversors per a la capital catalana. Barcelona és sinònim d’èxit gràcies al millor equip de futbol del món, per ser la seu de tres de les millors escoles de negocis internacionals, per ser capital de la cultura, per ser la veritable metròpoli cosmopolita del sud d’Europa, per ser tantes altres coses que sovint els de casa oblidem.
Fa unes setmanes, en un dels seus viatges, l’alcalde Trias escoltava com els empresaris xinesos evidenciaven l’anomalia constant que viu Barcelona al ser una de les ciutats més turístiques del món i encara, però, estar connectada a la resta del planeta com una simple ciutat de segona.
Barcelona és la capital d’un país que anhela seguir creixent, que avalat per la majoria dels ajuntaments catalans acabarà volant lliure. I mentre Catalunya evoluciona i el concepte s’estén, l’esgotada i decadent marca Espanya li fa de llast i pretén intoxicar la seva reputació. Per sort però, els xinesos ja ens observen i transmeten la importància de poder venir a Barcelona sense haver de passar per Madrid.
Segueix el @llfeliu a twitter i al seu bloc personal: www.lluisfeliu.com
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok