Recomana un comerç

"El 66% dels consumidors valoren i els influeix molt el que els recomanen els seus amics, familiars, etc. per decidir on anar a comprar", assegura Roger Gaspa

Recentment la Direcció de Comerç de la Generalitat de Catalunya va presentar l’estudi “Recodificant el comerç: Claus per adaptar-nos al consumidor en un entorn incert”. D’entre moltes dades, en destaquem aquí tres:

  • El 80% dels consumidors manifesta que ha recomanat un establiment per una experiència positiva que l’ha sorprès, agradat, etc. quan comprava en l’establiment. En canvi, només un 27% desaconsella com a conseqüència d’una experiència negativa.
  • El 66% dels consumidors valoren i els influeix molt el que els recomanen els seus amics, familiars, etc. per decidir on anar a comprar.
  • Els principals canals per descobrir nous comerços urbans són les recomanacions (49%), els anuncis en els revistes locals i publicitat (25%), i l’experiència de passejar (22%).

Les dades mostren que, des de la perspectiva del comerç, convé arriscar-se en fer noves propostes de valor al consumidor. Si surten bé, generen un efecte de recomanació molt fort, mentre que si no resulten satisfactòries, no penalitzen de forma significativa.

Les dades també mostren la importància de la recomanació entre amics i familiars. En aquests moments tan complexes per al sector, em pregunto si podríem comprometre’ns tots, com santcugatencs a: primer compromís, que cadascú de nosaltres agafi l’hàbit (per exemple mensualment) de recomanar als seus amics i familiars un comerç de Sant Cugat que li hagi agradat especialment per algun motiu; i segon compromís: visitar l’establiment que ens han recomanat.

Potser no servirà per res, o potser ens ajudarà a tots a anar descobrint el magnífic comerç que tenim a casa nostra.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem