El repte de la ciberseguretat en la digitalització del comerç

'En un entorn digital com l'actual, els atacs cibernètics afecten qualsevol mena d'empresa, independentment de la mida o sector'

La pandèmia i els canvis d'hàbits dels consumidors han accelerat la transformació digital dels comerços per a promoure un consum de proximitat d'una manera còmoda i transversal. Tanmateix, gran part d'aquests negocis no assumeixen que la protecció de dades és un aspecte bàsic i fonamental del seu dia a dia, degut en gran part a la vulnerabilitat que suposa l'exposició a un món en línia ple de riscos.

De fet, en un entorn digital com l'actual, els atacs cibernètics afecten qualsevol mena d'empresa, independentment de la mida o sector. Segons dades de l'empresa tecnològica Datos 101, el 70% dels ciberatacs tenen com a objectiu les pimes, que pateixen 40.000 atacs al dia. La tècnica més utilitzada és el phishing, és a dir, la suplantació d'identitat per aconseguir contrasenyes i altres dades de l'empresa. Així mateix, el cost mitjà per atac ronda els 35.000 euros i porten al tancament de 6 de cada 10 companyies al nostre país al cap de sis mesos.

L'objectiu dels delinqüents són les pimes perquè són les que estan menys preparades. Per tant, la ciberseguretat és un dels grans reptes a què ens enfrontem els anys vinents. És per això que és de vital importància que els nostres comerços implementin les mesures necessàries de seguretat per protegir la informació, garantir la seva continuïtat, i minimitzar els riscos als quals estan exposats tenint presència a l'entorn digital.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem