Sant Cugat. Experience?

Senyores i Senyors! Amb tots vostès (so de tambors repicant)... l’Experiència de Sant Cugat!

Aquesta podria ser una possible presentació d’allò que s’ha donat per anomenar Sant Cugat Experience. O, com li diria jo, la Fira de Mostres de Sant Cugat on, a jutjar pel programa d’activitats, es vol ensenyar tot allò que som, fem o tenim a Sant Cugat, en un intent, legítim però complicat, d’atreure públic d’altres ciutats properes a les nostres zones comercials. Que ningú em malinterpreti. Penso que és una bona idea. I desitjo que el seu resultat sigui força positiu. Però també penso que serà complicat que tingui gaire efecte més enllà dels dies en què l’esdeveniment tindrà lloc.



Perquè, per tal de fer-nos més competitius, no n’hi ha prou en ensenyar-nos al món esperant que, a partir d’aleshores tothom pensarà en nosaltres quan vulgui dur a terme una activitat de lleure o bé necessiti comprar alguna cosa. El que ens fa guanyar competitivitat són les coses que fem, i les coses que fem que es facin, i les coses que fem que passin, i que ara encara no passen o no es fan.



M’explicaré. Des de fa un temps, creix el sentiment, en l'àmbit empresarial almenys, que Sant Cugat s’ha de vendre com el vessant al Vallès de Barcelona. I em sembla bé. Però no n’hi ha prou amb dir-ho, pensar-ho o desitjar-ho. Hem de fer que passi. Per això ens cal atreure esdeveniments de Barcelona cap a la nostra ciutat.



El Sant Cugat Experience és un esdeveniment endogàmic, promocionat des dels sectors del comerç i la restauració, conjuntament amb l’Ajuntament, i pensat per acostar gent a la ciutat i, durant uns dies, vendre més. Mira endins. Aconseguirem que gent d’altres indrets s’acostin a Sant Cugat quan siguem capaços de portar-hi aquells esdeveniments que són d’interès i que habitualment tenen lloc a Barcelona. Alguns exemples els hem de trobar a les Fires (Mobile World Congress, Alimentària, Saló de l’Automòbil...) que mouen un gran nombre de persones i que permeten l'organització d’actes complementaris als quals moltes persones i voldran anar.



Crec que ens equivocarem si pensem que amb el que fem ja només ens queda comunicar, és a dir, generar coneixement. Molt al contrari. Cal que fem moltes més coses, per tal de generar interès. I aquest es comunica sol.

 
Comentaris

Destaquem