Tot just fa una setmana de l'apagada que va deixar la ciutat sense llum durant moltes hores. Molts vam recordar episodis de la pandèmia i com depenem de la tecnologia per a la rutina diària. Igual que aleshores, però, també van sorgir els vincles espontanis entre veïnat, botigues, entitats... la comunitat que s'ajuda amb accions senzilles però valuoses.
Des de la Covid-19 no havíem viscut un episodi que afectés alhora el dia a dia de milions de persones. En aquest sentit, sobta que els governs de l'Estat i la Generalitat triguessin tant a donar explicacions sobre el que estava passant. De fet, encara no hem rebut una explicació clara dels fets ni cap garantia que no es tornarà a repetir.
Des de l'Ajuntament, vam convocar el Comitè d'Emergències Municipal poca estona després del tall, un òrgan que es va reunir fins a set vegades entre dilluns i dimarts per avaluar l'evolució de la incidència, fer seguiment dels col·lectius vulnerables i comunicar a la premsa i ciutadania les decisions que afectaven la ciutat. També vam reforçar els torns de tarda i nit de la Policia Local per vetllar per la seguretat de carrers i comerços.
Una vegada més, hem vist que Sant Cugat compta amb uns equips de seguretat i emergències més que capaços d'ajudar la gent en moments d'incertesa. A banda de l'exemplar comportament –i molta paciència- de la ciutadania, val a destacar la professionalitat i dedicació de la Policia Local, les persones voluntàries de Protecció Civil i l'ADF, els Bombers, Mossos i la Creu Roja, a més de tot el personal municipal i de Serveis Socials que van vetllar perquè el 28 d'abril no haguéssim de lamentar cap greu incident.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok