'Solo Javier'

'El resultat és una obra molt acurada, amb una història ben narrada, una fotografia de gran bellesa i una música que acompanya perfectament cada situació'

He vist la pel·lícula Solo Javier, un biòpic que narra la transformació vital de Javier Sartorius, un jove madrileny procedent d'una família coneguda i influent. La seva joventut va estar marcada per la festa, un mal expedient acadèmic i una gran passió per l'esport, especialment pel tenis. Va marxar a Los Angeles, on es va obrir camí treballant com a entrenador de pàdel i el 1989, arriba a proclamar-se campió de l'Open dels Estats Units de pàdel. Tot i l'èxit, el mateix dia del triomf va llençar el trofeu a un contenidor.

Sentia que, malgrat l'aparença exitosa, la seva vida era un fracàs. Aquella crisi el va portar al Perú, com a voluntari, on va conviure durant dos anys amb els més pobres. Després, la providència el va portar fins a Catalunya, al Solsonès, on va passar els darrers anys de la seva vida com a monjo en el Santuari de Lord. La pel·lícula té una forta empremta santcugatenca: l'ha produït Adauge, una productora de la ciutat, i la banda sonora és obra de Lluís Mir, organista de la parròquia.

El resultat és una obra molt acurada, amb una història ben narrada, una fotografia de gran bellesa i una música que acompanya perfectament cada situació. Sens dubte, una pel·lícula molt recomanable!

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem