El tancament recent de la joieria Moon, al carrer de Valldoreix de Sant Cugat, ha estat una notícia trista. Ja sé que el mot 'joieria' acostuma a suggerir luxe. Però a Moon hi feien més coses, a banda de vendre joies, com ara rellotges, reparació, neteja, canvi de piles i corretges, restauració de peces amb valor sentimental, adaptació ajustada d'anells o polseres... Quatre dies abans de tancar, els seus propietaris, Francisco Ávila i Ascensión Poveda, m'explicaven que, tot i ser cert que plegaven per jubilació, en realitat ho feien a contracor.
I és que en Francisco sí que està en edat de jubilació, però l'Ascensión encara no. De fet, la intenció de tots dos era continuar uns tres anys més. I encara els hauria fet més il·lusió el relleu generacional de les seves filles, però no ha estat el cas. El tancament, doncs, l'han fet forçats perquè el propietari de l'immoble vol aixecar-hi un pis més, cosa que afectarà l'estructura de la botiga. Si no fos per això, encara hi serien.
Sap greu aquest tancament constant de petit comerç. Els nous hàbits de vida fan que la gent jove consideri esclau regentar una botiga, i els preus del lloguer de locals cèntrics són astronòmics. És un mal transversal a tot Catalunya, que s'afegeix a la molta barra de la gent que utilitza les botigues com a expositors i que tot seguit compra el producte per internet. Estem despersonalitzant els nostres carrers, els estem revestint de franquícies i aviat ens serà difícil distingir si som a Sant Cugat, a Vilafranca o a Reus.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok