Tolerància zero amb la violència

Com ha passat en molts altres punts del país, a Sant Cugat també van arribar, en forma de concentració davant de la seu local de Convergència Democràtica de Catalunya, les mobilitzacions generades arran de l’enderrocament del centre social ocupat Can Vies

Malauradament, si bé amb molta menys virulència que en altres municipis, la manifestació convocada va acabar amb actes vandàlics i sense una condemna absolutament clara de la violència per part del conjunt de formacions i associacions polítiques de la ciutat.

Deixant de banda el debat sobre què s’ha de fer amb Can Vies, considero que com a societat ens fem un flac favor si no condemnem amb tota la força possible els actes violents que es realitzen amb l’excusa de reivindicacions plenament legítimes. És més, crec que aquestes reivindicacions perden força en la mesura que van acompanyades de violència. Sense anar més lluny, un dels grans atributs del procés sobiranista és que fins ara s’ha realitzat de manera totalment pacífica.

És ben cert que la situació de crisi econòmica que vivim genera situacions injustes i que la democràcia actual té dèficits que fan que el seu funcionament estigui lluny de ser perfecte. Tanmateix totes aquestes situacions, que moltes vegades fan posar els pèls de punta, no poden servir en cap cas per justificar la violència o per no condemnar-la de manera clara.

El principal atribut que té la democràcia és la capacitat de resoldre les diferents postures
que sorgeixen a l’hora de decidir com ens organitzem com a societat de manera pacífica i majoritària. Per tant, com a municipi i país serem més forts en la mesura que ningú sigui còmplice i tots condemnem sense cap ambigüitat les accions d’aquells que utilitzen qualsevol pretext per intentar imposar la seva visió sobre la societat de manera violenta. Dissortadament, després d’aquesta darrera setmana, veiem que encara tenim molta feina a fer en aquest àmbit.

Segueix @Oriol_Torres a Twitter.

 
Comentaris

Destaquem