Vaig voler esperar les seves respostes abans d’escriure aquest article per tenir la certesa de les meves afirmacions. Em va informar que el cost previst inicialment per aquest parc, de 9.000 metres quadrats, era de 54.000 euros més IVA i em va corroborar que aquesta despesa era a compte de l’Ajuntament. També em va confirmar la meva sospita que no s’havia fet cap estudi de la utilitat d’aquest parc ni de la quantitat de persones que en podrien fer ús.
Doncs bé. En primer lloc, cal recordar que l’Ajuntament de Sant Cugat va arribar, els anys 2009 i 2010, a un acord amb Tabasa perquè es fes càrrec del cost d’aquest parc, situat a sobre dels túnels de l’autopista. Malauradament, el nostre Ajuntament no va saber defensar aquest compromís ni el de construir un aparcament soterrat a l’estació de Valldoreix quan Tabasa va traspassar la gestió del Túnels de Vallvidrera a Abertis.
En segon lloc, recordar també que aquest espai de 9.000 metres quadrats cobria una necessitat d’aparcament de proximitat pels usuaris que agafen el tren a Valldoreix, on aparcaven aproximadament uns 100 cotxes diaris. Malauradament, no s’ha tingut en compte cap alternativa ni paral·lelament tampoc s’ha solucionat. Ben el contrari, el problema històric de l’aparcament del CAP de Valldoreix absolutament col·lapsat per la gent que agafa el tren.
En tercer lloc, aquest parc, amb jocs infantils, està situat en el vèrtex format per dues vies amb molt trànsit de vehicles com són el passeig d'Olabarria i l’avinguda de Bilbao. Segons els veïns consultats creuen que serà poc visitat perquè, entre d’altres coses, és una zona de pas i de difícil accés per als vianants.
Davant de tot això l'única justificació del nostre Ajuntament és que amb aquest parc millorem la imatge de les entrades a Sant Cugat.
Nosaltres no estem en contra dels parcs però creiem que ara no és el moment, ni està justificat, fer una despesa d’aquest import “inicial” havent-hi com hi han altres necessitats més justificades. També hem d’afegir el que suposarà mantenir i conservar aquest espai en un moment on les deficiències del manteniment i la neteja a la nostra ciutat està en boca de tots.
Doncs bé. En primer lloc, cal recordar que l’Ajuntament de Sant Cugat va arribar, els anys 2009 i 2010, a un acord amb Tabasa perquè es fes càrrec del cost d’aquest parc, situat a sobre dels túnels de l’autopista. Malauradament, el nostre Ajuntament no va saber defensar aquest compromís ni el de construir un aparcament soterrat a l’estació de Valldoreix quan Tabasa va traspassar la gestió del Túnels de Vallvidrera a Abertis.
En segon lloc, recordar també que aquest espai de 9.000 metres quadrats cobria una necessitat d’aparcament de proximitat pels usuaris que agafen el tren a Valldoreix, on aparcaven aproximadament uns 100 cotxes diaris. Malauradament, no s’ha tingut en compte cap alternativa ni paral·lelament tampoc s’ha solucionat. Ben el contrari, el problema històric de l’aparcament del CAP de Valldoreix absolutament col·lapsat per la gent que agafa el tren.
En tercer lloc, aquest parc, amb jocs infantils, està situat en el vèrtex format per dues vies amb molt trànsit de vehicles com són el passeig d'Olabarria i l’avinguda de Bilbao. Segons els veïns consultats creuen que serà poc visitat perquè, entre d’altres coses, és una zona de pas i de difícil accés per als vianants.
Davant de tot això l'única justificació del nostre Ajuntament és que amb aquest parc millorem la imatge de les entrades a Sant Cugat.
Nosaltres no estem en contra dels parcs però creiem que ara no és el moment, ni està justificat, fer una despesa d’aquest import “inicial” havent-hi com hi han altres necessitats més justificades. També hem d’afegir el que suposarà mantenir i conservar aquest espai en un moment on les deficiències del manteniment i la neteja a la nostra ciutat està en boca de tots.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok