Zhuzhou, Lusail i Sant Cugat

'Us imagineu que tinguéssim un tramvia sense catenària que unís Coll Favà pel Passeig Francesc Macià fins a la rambla del Celler?'

Amb gairebé 4 milions d'habitants, Zguzhou és una urbs mitjana xinesa de la província de Hunan amb una gran indústria metal·lúrgica, fabricació de maquinària, productes químics i subministraments de construcció. L'any 2017 va fer una aposta important, com també ho han fet altres ciutats xineses, pel tramvia elèctric sense catenària que esdevé un híbrid entre autobús i tramvia semiautònom. L'ART (Autonomous Rail Rapid Transit) és un vehicle articulat de 32 metres que pot transportar 300 passatgers. No té raïls pel que no genera cap divisió física a la ciutat que alteri la urbanització ni suposi un element contaminant a escala visual. La seva integració amb l'entorn és ideal i, gràcies a la seva propulsió elèctrica, és totalment respectuós amb el medi ambient. La seva autonomia és de 40 kilòmetres i a cada parada carrega energia.

Viatgem fins a Lusail, una ciutat ubicada al nord de Doha que ha incorporat recentment vint-i-vuit tramvies que poden transportar 209 passatgers. Són vehicles reciclables en un 98% i el seu disseny exterior recorda l'embarcació tradicional de Qatar. Aquesta aposta per la mobilitat pública i elèctrica sense vies li ha donat un plus de modernitat evident.

A Sant Cugat ens projectem com una ciutat d'alt valor afegit amb la presència de grans multinacionals i empreses locals dedicades a les noves tecnologies juntament amb els campus universitaris i de formació professional. Tanmateix, quantes vegades hem vist un autobús urbà antiquat i buit? Us imagineu que tinguéssim un tramvia sense catenària que unís Coll Favà pel Passeig Francesc Macià fins a la rambla del Celler? Seria un bon exemple de com començar a deixar enrere el model fracassat de l'Anella Verda per posar la primera pedra de la Ciutat Verda que volem i necessitem.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem