Zona de Baixes Emissions i reducció d'emissions

'Dels 19.000 vehicles que circulen per la Zona de Baixes Emissions, 350 ho fan de manera irregular, és a dir, no arriba al 2%'

La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat és ja una realitat sancionadora des del 2 de novembre. És un pas necessari en la lluita contra el canvi climàtic en la que tots ens hem d'implicar. Potser no ens agrada, és feixuc, però és irreemplaçable: els vehicles particulars són productors del 18% del total de les emissions de CO2 de la UE, més que camions i avions junts (un 12%). Remuguem cada vegada que des de l'Administració se'ns plantegen restriccions quan el que hauríem de fer aplaudir-les i acomplir-les rigorosament.

Respecte a l'Administració, hem de substituir la queixa per l'exigència i demanar-li més diligència en la posada en marxa d'accions i, sobretot, que siguin correctores de debò: avui dels 19.000 vehicles que circulen per la Zona de Baixes Emissions, 350 ho fan de manera irregular, és a dir, no arriba al 2%. Sembla poca cosa, oi?

Més eficaç, pensant territorialment, seria posar en marxa un sistema de transport públic que circumval·lés el Vallès facilitant el desplaçament als milers de persones que treballen als polígons industrials i d'oficines que habiten a banda i banda de l'AP7, via hipercongestionada dia si i dia també: 40 minuts per fer un trajecte de 16 km, per exemple...

No estaria malament, tampoc, exigir a Renfe que construeixi una estació de connexió amb FGC de debò, sobre el paper l'estació de Volpelleres i la de Coll-Favà són dues estacions connectades. Riu-te de l'intercanviador entre Diagonal i Provença.

En fi, aturar l'escalfament global ha de ser una lluita amb no contra la gent.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

 
Comentaris

Destaquem