Cinema negre

'Les condicions del cinema negre no van ser una casualitat, ja que estem en l’època del final de la 2a Guerra Mundial'

En el variat programa de conferències de l’Aula, hem rebut al gran divulgador de cinema Albert Beorlegui, que ens ha proposat com tema de la seva conferència, revisar el model de cinema que hem acabat dient “negre”, fruit de les condicions de l’època, l’activitat industrial del cinema de Hollywood i dels grans estudis que en aquell temps ho dominaven.

Les condicions del cinema negre no van ser una casualitat, ja que estem en l’època del final de la 2a Guerra Mundial (1941), amb unes claus que el caracteritzen i que és vist per una societat encuriosida i desitjosa de creure en uns personatges com detectius, criminals, alcohol, moral i valors dubtosos, però on sempre guanyen els bons i perden els dolents.

La creativitat dels guionistes fa derivar cap a la creació de veritables especialistes: Humprey Bogart, Glen Ford, Edward Robinson, etc. També nous directors com John Huston, Otto Preminger i noves trames com advocats i judicis, policies i atracaments, gàngsters com protagonistes. Després va declinar aquest popular gènere.

Aula d’Extensió Universitària per a la GGSC

C/ Dos de Maig, 2 bis

Telf. 93 583 66 96

www.aulasantcugat.cat

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem