El discurs d’odi en línia està cada vega més estès i s’ha generalitzat en els últims anys, segons un informe del Parlament Europeu. Una narrativa que, les Nacions Unides afirma, ve acompanyat per l’increment de la desinformació.
Avui dia, no existeix una definició oficial per a l’expressió “discurs d’odi” en el camp del dret internacional. No obstant això, per poder tenir un marc unificat de treball, les Nacions Unides el defineixen com “qualsevol mena de comunicació, sigui oral o escrita -o també comportament-, que ataca o utilitza un llenguatge pejoratiu o discriminatori en referència a una persona o grup [...] basant-se en la seva religió, ètnia, nacionalitat, raça, color, ascendència, gènere o altres formes d’identitat”.
A Oxfam Intermón creiem que ningú hauria de patir discriminació pel seu origen o la seva identitat. Pots llegir al nostre web l’informe “Barómetro de la Desinformación y los discursos de odio frente al migrante” per saber-ne més.
Comitè Oxfam Intermón Sant Cugat
Visita’ns a les xarxes @oxfamintermon ó a la web del comitè www.intermonoxfam.
santcugatentitats.net
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok