Les dones i les cobles (1)

Anna Costal ha estudiat la presència de dones a les cobles

Anna Costal, musicòloga i intèrpret de tenora des de l'any 2000, ha estudiat la presència de dones a les cobles. Sovint cita un comentari que més d'un cop han sentit les intèrprets de les cobles, que és "per ser dona, toques prou bé".

La primera instrumentista de cobla coneguda va ser Marta Rigau i Poch, nascuda a Torroella de Montgrí en una família de músics. Es va incorporar a la cobla familiar La Nova Barretó, creada el 1884, i va ser primera tenora fins que es va casar l’any 1885. A principis del segle xx hi ha alguns casos puntuals d'intèrprets femenines actuant amb formacions musicals de diferents tipus. 

Text íntegre d’Anna Costal disponible a https://www.nacio- digital.cat/opinio/7641/dones/music/no/toquem/arpa/ni/vo- lem/ser/madonna 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem