La Sra. Eva Vila ens parlà dels formatges catalans com a Directora del Projecte Gastronòmic de Vila Viniteca i ens obsequià generosament amb tast. Vila Viniteca fou fundada el 1932 al carrer dels Agullers, 9, del Barri del Born de Barcelona. Actualment dirigida per la 3a generació, té una àmplia gamma de formatges i embotits. Rl 2017 han inaugurat un nou espai gastronòmic a L’illa Diagonal.
Catalunya fins al 1980 no era un país de grans formatges, avui gràcies als moviments “hippies” dels 80’s, que abandonaren les ciutats i s’establiren sobretot al Prepirineu i Montseny, recuperant formes de vida basades en el respecte al medi ambient i l’autoabastament, han fet de Catalunya un referent europeu.
Després de la seva presentació em vam tastar: de llet crua de vaca (Ermesenda d’Eroles, Alt Urgell), el tupí (Tupí Eth Lenguat, Vall d’Aran), de llet crua d’ovella (Or blanc, Alta Ribagorça) i un de rentat amb aigua de mar (Rodonet, Vilassar de Dalt). Amb llet de cabra (Carrat, Borreda). Tots ells maridats amb un N’Estruch Idoia blanc 2016, DO Catalunya.
Jordi Rull
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok