El cicle de conferències de l’Aula ens ha presentat el Sr. Joan Esculies, historiador i biògraf d’en Josep Tarradellas i presentant les fases més importants de la seva llarga i intensa vida, tot partint d’una formació bàsica i d’una feina professional que li va donar un gran èxit econòmic abans d’entrar a la vida política.
Comença amb Francesc Macià i la creació d’ERC i vivint tots els episodis politics amb la declaració de la República, la Guerra Civil, la defensa de Catalunya, fins a la seva marxa a l’exili (1939), a Suïssa i després a França, on ja s’instal•la a St. Martin le Beau. En aquest llarg període és nomenat President de la Generalitat a l’exili, i defensa la seva legitimitat fins al canvi de règim polític a Espanya. L’any 1977 retorna com a President de la restablerta Generalitat de Catalunya amb la seva frase històrica “Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí”.
Finalitzà la seva etapa política l’any 1979 amb el nou Estatut i les eleccions. Defensava una visió de la política conciliadora i dialogant.
Aula d’Extensió Universitària per a la GGSC
C/ Dos de Maig, 2 bis
Telf. 93 583 66 96
www.aulasantcugat.cat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok