La gestió del Turisme Cultural a Montserrat

Montserrat és una muntanya i parc natural, un santuari -centre espiritual de Catalunya com a indret de pelegrinatge, lloc de pau i d’oració-, i un monestir, lloc de tradició i un dels centres culturals més important de Catalunya.

El santuari de Montserrat rep anualment uns dos milions i mig de visitants. La gestió d’aquests visitants no és comprensible si, en primer lloc, no s’expliquen totes les realitats i institucions que conformen Montserrat.

L’Agrícola Regional SA (LARSA) és l’empresa que dóna servei per gestionar els establiments i explotacions del recinte del Santuari, seguint la tradició i reafirmant l’actitud d’acolliment dels diferents tipus de visitants, fins i tot tenint en compte el caràcter massiu d’avui. I tot dins un equilibri en què es faci compatible la gestió professional amb un servei diversificat de qualitat i rendible.

Partint de les definicions de Turisme Cultural i Turisme Religiós s’expliquen les claus de la gestió a partir del perfil del visitant, la gestió del producte, canal, preu i comunicació.

Josep Altayó i Agustí

 
Comentaris

Destaquem