El català, un actiu de negoci

Més enllà de legalismes, fer servir el català com a eina de comunicació augmenta la confiança i la fidelització dels clients catalanoparlants

La llengua catalana és un element essencial de la nostra identitat cultural. Incorporar-lo al web i en la retolació a l’hora d’endegar un negoci, bé una empresa, bé un establiment comercial, ens reportarà nombrosos avantatges estratègics.

D’entrada, fer-ho és un imperatiu legal, ja que la Llei 17/2006, de 28 de juliol, de comerç, serveis i fires, exigeix que els establiments comercials ofereixin informació en català, tant oralment com per escrit. Més enllà de legalismes, fer servir el català com a eina de comunicació augmenta la confiança i la fidelització dels clients catalanoparlants, que solen triar empreses que l’utilitzen activament, fet que es tradueix en una millor reputació de marca.

En matèria de màrqueting i posicionament web, els motors de cerca valoren el contingut en llengües locals. De fet, el català també brinda una oportunitat única per a les empreses que busquen diferenciar-se en un mercat competitiu. Moltes opten per apostar només per webs en castellà o anglès, amb la qual cosa deixen un nínxol obert a les que hi potencien també el català. Aquesta estratègia atreu clients que busquen un servei més personalitzat i proper, i alhora facilita sinergies amb el teixit empresarial local.

En conclusió, incorporar el català al web d’un negoci no només és una qüestió d’idioma, sinó una inversió en relacions amb els clients, en màrqueting i en posicionament digital. Som-hi?

Fer-ho no té un cost significatiu i menys encara si es valora el rendiment que se’n pot treure. Actualment, a més, els empresaris poden fer ús dels serveis d’assessorament lingüístic del Consorci per a la Normalització Lingüística: revisions de textos (gratuïtament per a empreses de menys de 10 treballadors i fins a 1.600 paraules per setmana), traduccions de textos, plans d’autonomia lingüística (perquè el personal sigui autosuficient en qüestions de llengua), formacions adaptades (amb sessions de català oral a l’establiment), etc.

Es pot consultar tots els serveis disponibles per a empreses al web cpnl.cat/sal i també presencialment a la segona planta de la Casa de Cultura; també per correu a assessorament.santcugat@cpnl.cat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem