Com llegir els contes als nens

Sigueu repetitius: com més vegades escoltin un mateix llibre, més assimilacions faran.

Un estudi fet per la Universitat Britànica de Sussex conclou que repetir una vegada i una altra el mateix conte als nens és bo per al seu aprenentatge perquè aquesta repetició accelera l'adquisició del vocabulari.


Per a aquest estudi es va fer un experiment en el qual es van exposar dos grups de nens de tres anys a l'aprenentatge de dues paraules noves. Eren dues paraules inventades per designar un objecte desconegut. Durant una setmana, un dels grups va escoltar tres contes diferents amb aquestes paraules, mentre que l'altre grup va escoltar un únic conte amb les mateixes paraules noves. Passat aquest temps, es va constatar que els nens als quals s'havia explicat només un conte recordaven millor les paraules noves que els nens als quals s'havien explicat tres contes diferents.


La conclusió és que el fet important no és el nombre de contes que els nens tinguin, sinó la repetició de cadascun, perquè és el que propicia l'aprenentatge, ja que cada vegada que un nen escolta un conte adquireix informació nova: la primera vegada potser només comprenen la història, la segona perceben els detalls i la descripció, i així progressivament.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem