Contra el maltractament digital

Dels usuaris més grans de 75 anys només l’11% utilitzen “Bizum”

Segons la banca, l'exclusió financera de les persones grans per l'accelerada digitalització s'està reduint, gràcies a les mesures adoptades i la pressió del Govern.

L'informe anual de l'Observatorio de Inclusión Financera, de les 3 patronals bancàries (AEB, CECA i UNACC) diu que el nombre de "sènior" que utilitzen "Bizum" no para de créixer: Dels usuaris de 55 a 64 anys, l'utilitza el 55%; dels que tenen entre 65 i 74 l'utilitzen el 33%, però dels més grans de 75 anys només la fan servir l'11%. També diuen que uns 660.000 clients de més de 65 anys han rebut formació financera digital i que s'han format 60.800 empleats per atendre millor la gent gran. I reconeixen que queda pendent la qualitat de l'atenció presencial -ja que les oficines que ofereixen un horari ampliat són només el 81%- i l'atenció telefònica, perquè les persones grans han fet 5,7 milions de trucades per no poder resoldre les dificultats per un altre mitjà.

Però jo em pregunto si tot això també ha arribat a Sant Cugat, si s'han notat o no aquestes millores, si algú forma part d'aquestes persones que han rebut formació financera, o si continuen essent dels 5,7 milions que han hagut de resoldre les gestions per telèfon. Precisament per al pròxim dia 15 de maig, Dia Internacional contra el maltractament a les persones grans, la Taula de la Gent Gran convocarà una concentració als Quatre Cantons "Contra el maltractament digital".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem