Amb motiu del Dia Internacional de les Persones Cuidadores, que se celebra el dia 5 de novembre, des de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Majors (CEOMA), s’ha celebrat que la nova Llei de Dependència 2025 contempli millores per a aquest col·lectiu, amb jornades de treball regulades i una aposta per la formació contínua, però ha insistit en la necessitat que la societat sigui més conscient i valori l’esforç.
Al mateix temps reclamen més professionals dedicats a la cura de la gent gran per poder fer front a l’envelliment de la població i exigeixen un reconeixement econòmic i social més gran d’aquests especialistes. També, que s’agilitzi la legalització de les persones immigrants que es dediquen a aquest sector.
En general, la nova llei suposa un avenç en matèria de cures, ja que, entre altres mesures, preveu “suports econòmics i formació per als familiars que exerceixen de cuidadors”. Les famílies són les que suporten el pes més gran de la cura, amb estrès emocional i càrrega física, per la qual cosa se’ls hauria d’oferir tot el suport possible.
Tot i això, el principal problema de la llei és la seva manca de finançament. És una llei que neix amb un finançament insuficient i les prestacions per a persones dependents porten molt retard. En altres països europeus es destina l’1,5% del PIB i en alguns fins i tot s’arriba al 3%, però a Espanya només se’n dedica el 0,8%.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok