Parts d’una Orientació Professional (IV)

La carta de presentació sempre haurà de ser personalitzada a l'empresa en concret que escrius

Com cerquem ofertes? Per què he d'enviar un CV a un lloc on s'estan proposant cents de persones? Què puc fer per ser diferencial?

Les ofertes se cerquen a través de quatre mètodes:

- La recerca activa.
- Els contactes.
- LinkedIn (on s'agrupen la majoria de les ofertes postulades a altres webs de feina).
- Webs específiques de feina i de la feina que tu busques.

Abans de desenvolupar aquestes tres accions parlarem de com puc ser diferencial. A la meva època, els meus pares que es dedicaven a la selecció de personal, em van dir: "empapera la ciutat amb el teu CV". Va ser una frase molt contundent però molt aclaridora. Ara no ho podem fer, perquè tot està digitalitzat, però el resultat ha de ser el mateix, digitalitzat també. Cobreix les empreses del sector que t'agradi i del tipus de feina que cerquis, amb el teu CV. No et quedis còmodament dient: "és que no estan publicant anuncis".

Si la teva feina és cercar feina, treballa de valent. Fes una llista de les empreses que t'agradin i aconsegueix mails i telèfons. Mira al LinkedIn si tens algun contacte més o menys directe a dins d'alguna d'aquestes empreses i comença a enviar el teu CV amb una bona carta de presentació que t'ajudarà a dissenyar el teu orientador. Avant!

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem