Quan canviar els pneumàtics

Els pneumàtics són un dels elements de seguretat més importants i els hem de revisar amb més freqüència

Una pèrdua de pressió, punxades inesperades, el desgast de la goma o un cop imprevist poden fer-los malbé. Us expliquem quan cal canviar els pneumàtics.


El límit legal regula que la fondària del dibuix del pneumàtic és d’1,6 mm. És important que es mantingui per sobre d’aquesta mesura, i fins i tot és convenient que es canviïn els pneumàtics abans d’arribar-hi. Un pneumàtic amb poca fondària no desaigua correctament i pot ser perillós circular amb aquest per terreny mullat.


Per determinar l’estat del dibuix es pot fer una simple comprovació visual. Tots els pneumàtics tenen un testimoni que avisa de la proximitat de la zona de desgast màxima. Alguns porten una marca groga o verda. Quan es veu, és el moment de canviar les rodes. Si ja no es veu, aleshores estem en zona de risc.


L’envelliment és un altre factor que cal tenir en compte en l’estat dels pneumàtics. La data de fabricació del pneumàtic es troba en un lateral i té quatre xifres. Les dues primeres reflecteixen el mes, i les segones, l’any. Quan s’han complert els cinc anys de la seva fabricació s’han de revisar amb més freqüència. El desgast pot haver afeblit o fet malbé la goma, produint cristal·lització o un altre problema. Si s’ha colpejat la goma accidentalment també cal fer una inspecció visual. Pot ser que hagi causat un tall.

Font: www.automocionblog.com

 
Comentaris

Destaquem