Reaccions en cas de tempesta

Les pluges inesperades són males companyes, i a vegades no som capaços de reaccionar tan bé com deuríem.

Velocitat

Sabem que la pluja és un factor de risc en la conducció, i que l’aquaplaning pot fer acte de presència si ens despistem o pequem d’excés de confiança en la carretera, perquè es produeix quan mantenim una velocitat excessiva sobre el ferm mullat i, a més depèn de l’estat dels pneumàtics.

El pitjor escenari possible es dóna quan descarrega una tempesta després d’un temps sec perllongat, perquè poden passar dues coses: que l’asfalt dreni bé o que no ho faci.
 

Potència

Si sumem pluja amb potència, ferm que no drena i pneumàtics que no estan massa bé, hi ha suficient amb què continuem al mateix ritme que manteníem en l’autovia o en la carretera perquè tinguem un problema.
 

Visibilitat

A més, la pluja disminueix la visibilitat i la nostra capacitat de reacció.

Veiem menys, observem més tard, i quan reaccionem ja hem recorregut una sèrie de metres en què no hem intervingut.
 

Adherència

Per a més inri, la física juga en contra nostra perquè l’adherència al ferm i la capacitat de frenada disminueixen.
Amb tot això tenim un còctel que ens posarà les coses difícils.

Per això, aixecar una mica el peu de l’accelerador és prudent, perquè ningú sap què ve després, pot ser un bassal, pot ser trànsit més lent, pot ser que l’esprai que aixeca un tràiler no ens deixi veure el perill que tenim davant dels nassos...

Sota la pluja és millor ser prudent que tenir un cop.

 
Comentaris

Destaquem