L'ermita de Sant Crist de Llaceres
L’ermita té un origen llegendari, expliquen els més grans de la nostra ciutat que fa molts anys hi havia un farmacèutic que es traslladava amb el seu cavall de poble en poble per atendre tothom. En un dels seus viatges el seu cavall es va aturar en uns matolls i en Marià Jaume Veleta, que és com es deia, va baixar i va descobrir un crucifix.
La troballa va arribar a les orelles de tot Sant Cugat i van decidir traslladar-lo al Monestir. Però la creu desapareixia i tornava al lloc en què l’havien trobat, fins que un dia van creure que es volia quedar en aquell indret i hi van construir una ermita.
L’ermita va ser restaurada a mitjan segle passat, moment en què l’artista Josep Grau-Garriga va fer-hi les pintures murals que encara avui podem veure.
Fa pocs anys es va dur a terme una segona restauració gràcies a la parròquia i a la Penya Regalèssia, la qual actualment encara en té cura.
Si no l’heu visitada mai, val la pena fer-ho, ho podeu fer els segons diumenges de cada mes d’11 a 13.30 h. Un espai molt nostre que cal conservar i mantenir net!
ENVIA'NS EL TEU CONTE!
Escrius contes?
T’agradaria que sortissin publicats al TOT? Sabem que entre els nens i les nenes de Sant Cugat hi ha bons escriptors. Si n’ets un, envia’ns el teu conte a l’adreça petitot@premsalocal.com.
Anima’t, que ja n'hem publicat uns quants!
