Imatge de satèl·lit del Centre Direccional, que acollirà el macrocentre comercial, entre Sant Cugat i Cerdanyola FOTO: Google Maps

TOT Economia

El govern de Sant Cugat, molt preocupat pel macrocentre comercial de Cerdanyola

L'Ajuntament de Sant Cugat calcula que el centre comercial generarà un trànsit de 46.500 desplaçaments diaris

El govern de Sant Cugat veu amb molta preocupació el futur macrocentre comercial que es construirà al Centre Direccional de Cerdanyola, a tocar del municipi santcugatenc. Per una banda, per l'impacte "negatiu" que podrà tenir sobre el comerç local. D'altra, per les conseqüències en la mobilitat.

És per això que ha presentat al·legacions al pla urbanístic aprovat per la Generalitat de Catalunya i que contempla el desenvolupament d'aquesta àrea entre Cerdanyola i Sant Cugat. El projecte, ja en els tràmits finals, contempla un centre comercial de 57.000 metres quadrats, 5.400 habitatges i 1,5 milions de metres quadrats de sostre per a activitats econòmiques. Des de l'Ajuntament reinvidiquen una redimensió a la baixa de tot plegat.

Més info: Preocupació a Sant Cugat pel possible macrocentre comercial de Cerdanyola

El projecte fa anys que està damunt la taula i ha patit algunes modificacions i aturades. De fet, inicialment es preveia un macrocentre comercial de més de 100.000 metres quadrats, que ara ha quedat reduït. Després d'anys sense avenços, des del govern han explicat que ara ja està en fase definitiva. Tot i això, no hi ha calendaris de quan s'aprovarà definitivament el pla urbanístic i quan podríem començar les obres de tot plegat.

Preocupació pel comerç

"Ens preocupa molt la construcció d'aquest macrocentre comercial", ha reconegut la tinenta d'alcaldia de Comerç, Elena Vila, fent referència a "l'impacte negatiu" que podrà tenir pel comerç local de Sant Cugat. Un comerç, que com denuncia el sector, està passant per una situació complicada i que sempre ha vist amb temor la possible construcció d'aquest complex.

"Una ciutat sense comerç és una ciutat morta"

Elena Vila ha assegurat que no entenen la necessitat del macrocentre comercial, tenint en compte la presència de centres propers com el Baricentro o el mateix Sant Cugat Centre Comercial. "Una ciutat sense comerç és una ciutat morta", ha emfatitzat la tinenta d'alcaldia, que ha recordat que estan treballant en un pla de comerç per dinamitzar aquest sector a la ciutat.

Més info: Vila (tinent d'alcalde de Comerç): “És una urgència donar suport al comerç local"

La mobilitat, afectada

Des del govern municipal veuen amb preocupació l'impacte en la mobilitat que tindrà tota aquesta nova àrea i alerten que els estudis fets no responen a la realitat. Francesc Duch, tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, ha advertit que es podria generar un trànsit de 46.500 desplaçaments diaris, el que col·lapsaria encara més tota la mobilitat en aquesta entrada a Sant Cugat. És per això que des de l'Ajuntament es demana un estudi més profund i que es redimensioni el projecte.

A més, una de les al·legacions reclama que la rotonda que connecta l'avinguda de Via Augusta i l'avinguda de Roquetes de Sant Cugat quedi unida al nou vial paral·lel a la B-30 que es desenvoluparà.

Finalment, es demana un estudi per potenciar el transport públic a la zona, mitjançant el reforç de les línies d'autobús o la concreció d'un possible ramal de Ferrocarrils fins a l'estació de la Renfe de la Universitat Autònoma.

Medi ambient

Des de l'Ajuntament de Sant Cugat també han presentat al·legacions per l'impacte en el medi ambient que pot tenir tot el projecte. En aquest sentit, es demana una millora de la connexió del corredor verd del Vallès, recuperant els espais que ocupen actualment les antigues bòviles de la carretera de Cerdanyola. Alhora, es reclama que la construcció d'edificis prevista estigui més separada de la riera de Sant Cugat.