Nova mobilització a La Floresta per reivindicar un "camí segur" a l'escola

Veïns i veïnes de La Floresta denuncien inseguretat a la rotonda de la carretera de Vallvidrera que dona accés a l'escola del barri

Un grup de veïns i veïnes de La Floresta s'ha tornat a concentrar aquest divendres, 31 de juny, a la rotonda de la carretera de Vallvidrera al camí de Can Pagan per reivindicar millores de seguretat en aquest punt. Es tracta d'una rotonda per la qual passen molts vehicles i és un camí de pas pels infants que van a l'escola La Floresta.

Segons els veïns, es generen situacions de perill pels vianants, ciclistes i també per altres vehicles que circulen. El divendres 24 de maig, un grup de famílies ja es van concentrar en aquest punt i ho seguiran fent. El problema, asseguren, és que molts dels cotxes que arriben per la carretera de Vallvidrera des de Valldoreix entren a la rotonda com si tinguessin prioritat, posant en perill els vianants i altres vehicles.

 

Entitats del barri com l'Associació de Famílies d'Alumnes i el Consell d'Infants de La Floresta fa anys que reclamen millores de seguretat a la rotonda, sense que s'hagin aplicat mesures preventives. Una zona per la qual, a més, hi ha molt trànsit de vehicles, especialment en hores puntes.

escola floresta seguretat can pagan

Veïns concentrats a la rotonda de Can Paga, a la carretera de Vallvidrera FOTO: Cedida

 

Semàfor i elements reductors

La principal problemàtica és que és un camí utiltizat per la gran majoria de gent que va a l'escola La Floresta, amb famílies i infants. "Ha de ser un camí segur i ara és perillós", reivindica una de les veïnes, Carola Alegre.

Tot i explicar que les mesures les han d'estudiar i aplicar els tècnics de l'Ajuntament, el grup de veïns planteja dues propostes: elements reductors de velocitat pels cotxes que venen de Valldoreix per la carretera de Vallvidrera i un semàfor a demanda, perquè els infants puguin creuar amb seguretat quan vagin caminant o en bici.

Més informació
 
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?